Výsledky vyhľadávania

Výsledky vyhľadávania sa používateľovi zobrazia po tom, ako na vašej webovej stránke využije vyhľadávacie pole na hlavnej stránke vášho portálu alebo jeho zmenšenú verziu v hlavičke.

Z čoho sa skladajú výsledky vyhľadávania?

Pole s výsledkami vyhľadávania sa skladá z:

  • a) vyhľadávacieho poľa so zadaným hľadaným výrazom,
  • b) počítadla zobrazených výsledkov,
  • c) regulátora počtu zobrazených výsledkov na jednej strane,
  • d) poľa s filtrami a zoraďovačom výsledkov,
  • e) poľa zobrazujúceho aktivované filtre,
  • f) výsledkov vyhľadávania, ktoré môžu mať až 2 úrovne,
  • g) tlačidiel “Zobraziť predchádzajúce” a “Zobraziť ďaľšie”,
  • h) informatívneho údaja o tom, na ktorej stránke z koľkých sa používateľ nachádza.

Výsledky vyhľadávania sa pri desktopovej verzii zobrazujú na ⅔ šírky stránky, pričom zvyšná ⅓ je alokovaná filtrovaciemu menu. Výsledky majú formu jednoduchých, neotagovaných kartičiek. Na konci poľa s výsledkami vyhľadávania sú tlačidlá “Zobraziť ďalšie” a “Zobraziť predchádzajúce”, ktoré umožňujú používateľom prepínať medzi stranami s výsledkami v prípade, že počet nájdených výsledkov je väčší než zvolený počet zobrazených výsledkov na stranu.

Pod tlačidlami sa nachádza informácia o počte strán s výsledkami vyhľadávania a informácia, na ktorej strane sa práve používateľ nachádza

search-results-mobile-img

Vzor podstránky s výsledkami vyhľadávania sa pre mobilné zariadenia líši od desktopovej v spôsobe zobrazenia poľa s filtrami resp. zoraďovačom výsledkov vyhľadávania. Zatiaľ čo pre desktopy a tablety sa toto pole ukazuje naľavo od samotných výsledkov vyhľadávania, pri mobiloch ich človek uvidí až po tom ako klikne na textové tlačidlo “Filtre”.

Stránkovanie pre mobilné zariadenia sa nachádza nad výsledkami vyhľadávania vo forme navigačných šípok a statickým zobrazením počtu strán a informácie, na ktorej strane sa práve používateľ nachádza. Pod výsledkami vyhľadávania sú tlačidlá a informácia o počte strán s výsledkami vyhľadávania a na ktorej strane sa práve používateľ nachádza.

search-results-mobile-img

Popisu filtrov sa detailnejšie venujeme na podstránke filtrov pre filtrovanie výsledkov vyhľadávania.

Predvytvorené boli 4 druhy filtrov:

  • Téma
  • Podtéma
  • Typ obsahu
  • Dátum aktualizácie

Prvé dva filtre vám umožňujú vytvárať hierarchiu a štruktúrovať obsah vášho portálu. Téma je nadradená podtémam, ktoré reprezentujú súvisiace skupiny obsahu na vašom portály.

Typ obsahu umožňuje triediť obsah vášho portálu podľa technických parametrov (dokumenty, štatistiky, atď.) alebo špecifického účelu (legislatíva, štatistiky, novinky, atď.).

Vypublikovaný obsah so sebou vždy nesie termín vypublikovania, resp. poslednej aktualizácie. Používateľ zadaním časového intervalu vie zobraziť len výsledky po, pred alebo medzi konkrétnym časom.

Detailnejšiemu popisu filtrov sa venuje podstránka filtrov pre filtrovanie výsledkov vyhľadávania

Rozšírený príklad použitia